Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2010 11:37 - 2010 KIA Sorento е вече у нас
Автор: molida Категория: Новини   
Прочетен: 3975 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Kia Sorento бe първият истински SUV на марката и й донесе доста плюсове с нелошия си външен вид. Първото Соренто беше съвършено нов за марката автомобил, който я вкара в непозната за нея територия и беше позициониран като световен автомобил, предлаган навсякъде по земното кълбо. С лансирането на колата през 2002-а Kia направи сериозна крачка и смело навлезе в пазарен сектор с изявени вече "играчи", като същевременно промени и мнението за марката като правеща само евтини малки автомобили. Успехът на колата беше очевиден - от нея са реализирани над 900 000 броя.

Никой не бяга от успеха и от КИА решиха да не бягат далеч от вида му с лансирането на второто поколение на автомобила. Това съвсем не значи, че няма сериозни промени - напротив, автомобилът е пораснал и отвън, и отвътре, което е позволило да се предложи и вариант със седем места. За максимална функционалност на вътрешното пространство седалките от втори ред се делят в съотношение 60/40 до равен под, а тези от трети ред в съотношение 50/50. Багажното отделение е увеличено с 15% спрямо Соренто 2006 и е между на-добрите в класа. При сгънати седалки от двата последни реда вместимостта е 1525 литра. Другото важно нещо в колата е че купето й е развито като самоносеща структура. Тя е с преместени колони на покрива в сравнение с предишната - A-колоните напред /заедно с таблото/, задните назад, за да се осигури по-обемно вътрешно пространство.

Kia Sorento 2010-а направи дебюта си на автосалона във Франкфурт, след като вече беше показан в Корея. Той започна да се прави от следващия месец и в завода на марката в Уест Пойнт, Джорджия, Щатите, докато предишния модел се правеше само в Корея.

Новото Соренто се предлага като модел 2010-а, габаритите му са 4.685 mm (+95mm), 1.885 (+35mm) и 1.710 (-15mm). Междуосието, обаче, е намалено с 5 мм до точно 2.700 мм. Sorento предоставя повече простор в интериора, като има възможност да се монтира и трети ред седалки, а самото багажно отделение е нараснало с 15% до 1 047 литра, когато липсват последните две места

Новото Соренто е развито върху общата платформа със "сестринския" модел Хюндай Санта Фе. Същият подход е използван и за задвижването - двигателят е новият четирицилиндров Тета 2 на Хюндай. На разположение е и двигател V6 с ходов обем 3.5 литра и мощност 277 кончета, както и 2,2-литровия дизел. Последният отговаря на изискванията на стандарта Euro 5, има максимална мощност от 197 к.с. и е най-икономичният мотор въобще за корейски SUV - малко над 7 л среден разход на 100 км път - 14.1 с един литър. Бензиновият V6 двигател е намален от 3.8 л до 3.5л, а 2.5-литровият дизел е заместен от изцяло нов 2.2л агрегат. 2.4-литровият ‘Theta II’ двигател е съчетан с нова електроника и по-лека конструкция. Този 4-цилиндров DOHC двигател е с двойна технологията за променливо газоразпрделение (CVVT) с мощност от 174 к.с. при 6,000 об.мин. и максимален въртящ момент от 225 Nm при 3750 об.мин.

При всичките варианти ще се предлагат механични и автоматични петстепенни и шестстепенни трансмисии, като шестстепенните са новоразвити. Специално за Корея е развит и вариант на газ с ходов обем 2,7 литра - 165 к.с.

Колата външно също има промени в сравнение със старата - линиите са по-ясни и общото впечатление от автомобила е за доста по-модерен вид с новата радиаторна решетка в двата края на която са атрактивно изглеждащите нови фарове. Отзад двойният изход на ауспусите дава вид на по-високо разположен на пазара автомобил. Просветът на автомобила е намален с 10 мм и това, заедно с използването на самоносещата каросерия е позволило центърът на тежестта на колата да слезе надолу с 54 мм, нещо което я прави и доста по-стабилна на странични ускорения в завой и при движение в наклон.

За колата се предлагат безключово запалване, камера за паркиране в централното огледало, вградена сателитна навигация и панорамен стъклен покрив. В зависимост от модификацията аудио-уредбата може да бъде с 6, 8 или 10 говорителя, свързване за MP3 и iPod.

Освен във вариант със задвижване на четирите колела, на разположение ще бъде и такъв със задвижване само на единия мост, който е по-лек и с по-висока горивна икономичност. Куатро вариантът е за шофьори които карат в по-тежки пътни условия, за тези с каравани /автомобилът може да тегли ремарке с тегло до 2 500 кг/ или за любителите на оф-роуда. Трансмисията предлага и система за задържане на наклон - Hill-start Assist Control и за спускане -Down-hill Brake Control, която ограничава скоростта на 8 км/ч. Вариантът 2WD е с по-ниско тегло (60кг по-малко от 4WD), предлага по-нисък разход на гориво и много добро пътно поведение, благодарение и на системата за контрол на сцеплението (TCS), свързана към антиблокираща спирачна система (ABS).

Спирачната система е изцяло дискова с ABS и EBD, налице са и редица други системи - като тази за контрол на налягането в гумите, ESP, TCS, BAS, двойни предни въздушни възглавници, странични въздушни възглавници, странични завеси (за защита на пътниците от всеки ред седалки), адаптивни предпазни колани за шофьора и неговия спътник плюс 3-точкови колани за пътниците от 2-ри и 3-ти ред. Новият модел предлага като допълнителна опция и активни предни подглавници.

Изцяло новият КИА Соренто бе отличен с 5 звезди за сигурност (максимален резултат) от Европейската програма за оценяване на нови автомобили - Euro NCAP на проведените тестове за безопасност. Резултатите на Соренто за защита на възрастните пътници – 87%, на децата – 84% и системи за безопасност - 71% класифицират модела като един от най-сигурните в своя клас. Това е третата 5-звездна награда за нов модел на КИА, след получените високи отличия за Сийд през 2007г. и Соул, по-рано тази година.

В момента у нас са достъпни два варианта на колата - EX active и EX emotion A/T с двигател 2.2 16V CRDi 197 к.с. при базови цени съответно – 59 563 и 69 015 лв. с включени мито и ДДС. Има и кратък лист от девет допълнително заплащани екстри /боя металик, ел.настройка на седалката на шофьора, тапицерия естествена кожа в две комбинации, ел.панорамен люк, соларни стъкла, система за контрол налягане в гумите, навигационна система + CD Pan Europe Map (след 06.2010), мрежа в багажника, които заедно добавят още 7323 лв към цената на автомобила. За колата се предлага петгодишна пълна гаранция без оглед на изминатите километри.

От Kia са много оптимистично настроено за второто поколение на Sorento, като смятат, че въпреки световната криза, автомобилът ще пожъне успех и ще позволи на компанията да заеме по-голям дял в своя пазарен сегмент.

Iztochnik:AUTOPRESS


















Тагове:   НАС,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031